ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності 

при виконанні лабораторних робіт у 7 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.

2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин і сипких тіл.

3. Вимірювання  розмірів малих тіл різними способами.

4. Вимірювання маси тіла методом зважування.

5. Визначення густини твердих тіл і рідин.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

Робота зі склом (скляним посудом).

3.1. Користуйтеся мензурками, колбами, трубками, які мають оплавлені краї.

3.2. Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.3. Не допускайте різних змін температури і механічних ударів виробів зі скла.

3.4. Не збирайте уламки хімічного скла голими руками. Користуйтеся щіткою і совком.

3.5. Не пробуйте на смак рідин, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.6. Опускайте тверді тіла в мензурку на міцній нитці, щоб не розбити мензурки.

Правила зважування:

3.7. Користуючись терезами, не допускайте механічних ударів тягарців на шальки терезів.

3.8. Не кладіть на шальки терезів мокрі, брудні, жирні, гарячі тіла, не насипайте сипучі речовини.

3.9. Дрібні гирі беріть тільки пінцетом.

3.10. Зважуване тіло і важки опускайте на шальки обережно.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

4.4. Терези переносьте тільки в неробочому стані.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності 

до лабораторних робіт у 7 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Вимірювання періоду обертання тіла.

2. Дослідження коливань нитяного маятника.

3. Дослідження пружних властивостей тіл.

4. Вимірювання коефіцієнта тертя ковзання.

5. З’ясування умов рівноваги важеля.

6. Визначення ККД простого механізму.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.4. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків при їх зважуванні динамометром.

3.5. Слідкуйте за кріпленням бруска з важками при визначенні сили тертя і порівняння її з вагою. Уникайте їх падіння, бо це може привести до травми руки чи ноги.

Правила роботи з важелем:

3.6. Обережно зрівноважте важіль за допомогою гайок, що містяться на його кінцях.

3.7. Підвішуйте тягарці до плечей важеля так, щоб він не обертався навколо осі і не вдарив вас.

3.8. Обережно підвішуйте динамометр до важеля, щоб важки не зірвалися з плеча важеля (підтримуючи його рукою).

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Зніміть важки, притримуючи важіль руками.

4.2. Зніміть важіль і важки, складіть їх у коробку.

4.3. Зніміть зі штатива прикріплені на ньому підручні інструменти та прилади.

4.4. Складіть обладнання так, як воно було до початку роботи.

4.5. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя, він надасть першу медичну допомогу або направить у медпункт.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності №

до лабораторних робіт у 7 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. З'ясування умов плавання тіла.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.4. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.5. Не допускайте механічних ударів. Не збирайте уламки хімічного скла голими руками. Користуйтеся щіткою і совком.

3.6. Не пробуйте на смак рідини, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.7. Опускайте тіло в мензурку на міцній нитці плавно, щоб уникнути її розбивання.

3.8. Терези переносьте тільки в неробочому стані.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При порушенні правил безпеки, травмуванні негайно зверніться до вчителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності 

при виконанні лабораторних робіт у 8 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури.

2. Визначення питомої теплоємності речовини.

3. Визначення питомої теплоти плавлення льоду.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Забороняється брати прилади та посудину з гарячою рідиною незахищеними руками з метою попередження опіку.

3.2. Забороняється користуватися бензином, як пальним до спиртівки. Користуйтеся сухим спиртом.

3.3. Перевірте, чи немає тріщин на пробірці, термометрі, хімічній склянці (або хімічному стакані).

3.4. Скляний посуд (мензурки, пробірки) закріплюйте в лапці штатива за допомогою смужки паперу.

3.5. Слідкуйте, щоб на сухий спирт не попала вода, бо при запалюванні він буде розтріскуватися і розлітатися в різні боки, що може призвести до опіків.

3.6. Гасіть сухий спирт за допомогою спеціального ковпачка або металевого стакана від калориметра.

3.7. Не нахиляйтеся над полум’ям.

3.8. Забороняється пробувати на смак рідини, які використовуються в дослідах.

3.9. Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.

3.10. Обережно поводьтеся із запаленою свічкою, щоб не одержати опіків і не викликати пожежі.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Повідомте вчителя про закінчення роботи.

4.2. Дайте можливість приладам охолонути і складіть їх в такому порядку, в якому вони були до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При виявленні пожежі відразу повідомити вчителя.

5.3. При порушенні правил безпеки, травмуванні негайно зверніться до вчителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності №

до лабораторних робіт у 8 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Вимірювання сили струму за допомогою амперметра.

2. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.

3. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.

4. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Вірно вмикайте прилади: амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно, дотримуйтеся полярності “+”,  “–”, вказаної на них.

3.3. Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.4. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6. Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7. Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.8. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.9. Користуйтесь інструментами (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.10. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.11. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.12. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.13. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтесь опіків.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2. Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі незвичного звуку, запаху паленого негайно припинити роботу і повідомити вчителя.

5.3. При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомити учителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності №

до лабораторних робіт у 9 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Складання і випробовування електромагніту.

2. Спостереження явища електромагнітної індукції

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Вірно вмикайте прилади: амперметр – послідовно, вольтметр – паралельно, дотримуйтеся полярності “+”,  “–”, вказаної на них.

3.3. Склавши коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.4. Для складання експериментальних установок користуйтесь проводами з наконечниками із захисними чохлами.

3.5. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.6. Не доторкайтесь до елементів кола, що перебувають під напругою і не мають ізоляції.

3.7. Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.8. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.9. Користуйтесь інструментом (кусачки, плоскогубці, викрутки) з ізоляційними ручками.

3.10. Виявивши несправність в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.11. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.12. При користуванні реостатом не виводьте повзунок в положення короткого замикання.

3.13. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтесь опіків.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Вимкніть джерело електроживлення, після цього розберіть електричне коло.

4.2. Складіть прилади в такому порядку, як вони були до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкнути джерело електроживлення, а також при виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомити про це учителя. Не усувати несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

5.2. При появі незвичного звуку, запаху паленого негайно припинити роботу і повідомити вчителя.

5.3. При пораненні, травмуванні, поганому самопочутті негайно повідомити учителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності 

при виконанні лабораторних робіт у 9 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Вивчення законів відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.

2. Дослідження заломлення світла.

3. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Обережно поводьтеся з лінзами, лампочками, щоб їх не розбити.

3.2. Не торкайтесь скляної поверхні лінзи руками (бо на руках завжди є жир).

3.3. Користуючись гострими предметами (голкою, шилом, шпилькою), уникайте пошкодження рук або інших частин тіла.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У випадку травмування відразу зверніться до вчителя.

5.2. Не збирайте уламки скла голими руками. Користуйтеся щіткою  і совком.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з безпеки життєдіяльності №

до лабораторних робіт у 9 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Вивчення закону збереження механічної енергії.

 

І. Загальні положення

1.1. Перебувати учням у приміщенні кабінету (лабораторії) фізики і в лаборантській дозволяється лише в присутності вчителя фізики або лаборанта.

1.2. Будьте уважні  й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.

1.3. Не починайте виконувати роботу без дозволу вчителя.

 

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Ознайомтеся з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя.

2.5. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.

3.2. Не перевантажуйте пружину динамометра більшим навантаженням, ніж допустиме.

3.3. Використовуйте скляний посуд без тріщин.

3.4. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.

3.5. Не допускайте механічних ударів. Не збирайте уламки хімічного скла голими руками. Користуйтеся щіткою і совком.

3.6. Не пробуйте на смак рідини, які використовуються в дослідах, не допускайте їх розливання на робочий стіл.

3.7. Опускайте тіло в мензурку на міцній нитці плавно, щоб уникнути її розбивання.

3.8. Терези переносьте тільки в неробочому стані.

 

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

4.3. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою

 

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправностей чи інших дефектів у приладах чи установках необхідно припинити роботу і повідомити про це учителя.

5.2. При порушенні правил безпеки, травмуванні негайно зверніться до вчителя.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 



ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 10 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Дослідження прямолінійного рівноприскореного руху.

2. Вимірювання прискорення вільного падіння.

3. Дослідження руху тіла, кинутого вертикально вгору.

4. Вивчення руху тіла по колу.

5. Дослідження умов рівноваги тіла під дією кількох сил.

6. Визначення центра мас плоских пластин.

7. Дослідження пружних властивостей тіл.

8. Дослідження руху зв’язаних тіл.


І. Загальні положення
1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.
1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220*ДНАОП 9.2.30-1.04-98.


ІІ. До початку роботи
2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.
2.2. Приберіть все зайве зі столу.
2.3. Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи, їх справність.
2.4. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.


ІІІ. Під час виконання роботи
3.1. Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.
3.2. Не переходьте від одного робочого місця до другого без потреби.
3.3. Забороняється розтягувати динамометричну пружину руками, не перевантажувати їх.
3.4. Динамометр чи пружину закріплюйте на штативі.
3.5. Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.
3.6. При підвішуванні важків до одного плеча важеля другий його кінець підтримуйте рукою.
3.7. Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.
3.8. Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.


IV. Після закінчення роботи
4.1. Розберіть установку.
4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.


V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необхідно відразу ліквідувати.
Для цього необхідно:
- повідомити пожежну охорону;
- повідомити чергового адміністратора;
- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;
- вимкнути електромережу;
- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;
- організувати евакуацію майна.
5.2. У разі виникнення нещасного випадку (травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)



ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 10 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Дослідження ізопроцесів у газі.

2. Вимірювання відносної вологості повітря.

3. Вимірювання поверхневого натягу рідини.

4. Визначення ККД теплового процесу.


I. Загальні положення
1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики
1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220*ДНАОП 9.2.30-1.04-98.


II. До початку роботи:
2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.
2.2. Приберіть все зайве зі столу.
2.3. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.


III. Під час виконання роботи:
3.1. Закріплюйте скляний посуд в лапці штатива за допомогою клаптика картону.
3.2. Користуйтеся мензурками, трубками, пробірками, що мають оплавлені краї.
3.3. Забороняється пробувати смак рідин, які використовуються в дослідах.
3.4. Забороняється збирати осколки хімічного скла голими руками.
3.5. Добре закріплюйте гуму в штативі і обережно підвішуйте тягарці.
3.6. Не розтягуйте гумовий джут руками.
3.7. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.


IV. Після закінчення роботи:
4.1. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.
4.2. При потребі витріть стіл чистою ганчіркою.


V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необхідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:
- повідомити пожежну охорону;
- повідомити чергового адміністратора;
- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;
- вимкнути електромережу;
- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;
- організувати евакуацію майна.
5.2. У разі виникнення нещасного випадку (термічного опіку , травми осколками скла тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)



ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 10 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Дослідження пружних і непружних зіткнень.

2. Дослідження коливань нитяного маятника.

3. Дослідження коливань пружинного маятника.

 

I. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правила  безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220*ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

 

II. До початку роботи

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Перевірте наявність приладів та матеріалів, необхідних для виконання роботи, їх справність.

2.4. Розміщуйте обладнання і прилади на робочому місці так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Під час виконання роботи

3.1. Склавши установку за інструкцією, приступайте до виконання роботи.

3.2. Не переходьте від одного робочого місця до другого без потреби.

3.3. Забороняється розтягувати динамометричну пружину руками, не перевантажувати їх.

3.4. Динамометр чи пружину закріплюйте на штативі.

3.5. Не відхиляйте кульку математичного маятника на великі кути.

3.6. При підвішуванні важків до одного плеча важеля другий його кінець підтримуйте рукою.

3.7. Дотримуйтесь правил експлуатації вимірювальних приладів.

3.8. Користуйтесь приладами лише за їх призначенням.

 

IV. Після закінчення роботи

4.1. Розберіть установку.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати.

Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2. У разі виникнення нещасного випадку (травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)



ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 11 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників.

2. Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра.

3. Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму.

4. Визначення температурного коефіцієнта опору металу (напівпровідника).

 

I. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики.

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220*ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

 

II. До початку роботи

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Розміщуйте прилади (амперметри, вольтметри) так, щоб зручно було читати їх покази.

 

III. Під час виконання роботи

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. При вмиканні приладів (амперметра, вольтметра) дотримуйтесь полярності, вказаної на них.

3.3. Склавши електричне коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.4. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.5. Не виконуйте ніяких перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення. Наявність напруги в колі перевіряйте лише відповідними приладами.

3.6. При виявленні несправності в електричному колі чи пристрої, що перебуває під напругою, негайно вимкніть джерело струму і повідомте про це вчителя.

3.7. Не перевантажуйте прилади вище допустимих значень, вказаних на їх шкалах.

3.8. Не виводьте повзунок реостата в положення короткого замикання.

3.9. При користуванні електронагрівальними приладами оберігайтеся опіків розжарених спіралей.

3.10. Акуратно закріплюйте у штативі моток дроту.

3.11. Обережно поводьтеся з постійними магнітами, не допускайте їх падіння, не вдаряйте по них сторонніми предметами.

3.12. Не торкайтесь магнітної стрілки постійними магнітами, бо це приводить до перемагнічення.

3.13. Не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

 

IV. Після закінчення роботи

4.1. Вимкніть джерело електроживлення, розберіть електричне коло.

4.2. Складіть обладнання в такому порядку, як воно було складено до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.3. Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючи допомогу, не можна дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і необхідно пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.4. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.5. У разі виникнення нещасного випадку (хімічного  чи  термічного опіку , травми) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 11 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Дослідження заломлення світла.

2. Визначення оптичної сили лінзи та системи лінз.

3. Дослідження оптичних систем, що складаються із дзеркал і лінз.

4. Спостереження інтерференції та дифракції світла.

5. Визначення довжини світлової хвилі.

6. Спостереження інтерференції та дифракції світла.

7. Спостереження неперервного і лінійчатого спектрів речовини.

 

I. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях)  фізики загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220* ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

 

II. До початку роботи

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Під час виконання роботи

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Склавши електричне коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.3. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.4. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.5. При роботі з оптичними приладами: Не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).

3.6. Обережно поводьтеся з лінзами і лампочкою, щоб не розбити їх.

3.7. Будьте обережні з скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.

3.8. Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками).

 

IV. Після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.3. Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючи допомогу, не можна дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і необхідно пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.4. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.5. У разі виникнення нещасного випадку (отруєння, хімічного  чи  термічного опіку, травми осколками скла, шпилькою чи голкою, тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

з охорони праці №

при виконанні лабораторних робіт у 11 класі

 

Фронтальні лабораторні роботи:

1. Моделювання радіоактивного розпаду.

2. Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями.

 

I. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час проведення лабораторних і практичних робіт у кабінеті фізики

1.2. Інструкцію розроблено на основі державного нормативного акту про охорону праці «Правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях)  фізики загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженого наказом Держнагляд охорони праці України від 16.11.98 №220*ДНАОП 9.2.30-1.04-98.

 

II. До початку роботи

2.1. Ознайомтесь з описом роботи і продумайте хід її виконання.

2.2. Приберіть все зайве зі столу.

2.3. Будьте уважні і дисципліновані, не приступайте до виконання роботи без дозволу вчителя.

2.4. Розміщуйте обладнання і прилади так, щоб уникнути їх падіння.

 

III. Під час виконання роботи

3.1. Складаючи електричне коло, уникайте перетину проводів.

3.2. Склавши електричне коло, уважно перевірте надійність кріплень провідників.

3.3. Джерело струму вмикайте в електричне коло в останню чергу.

3.4. Не виконуйте перемикань в колі при ввімкненому джерелі живлення.

3.5. При роботі з оптичними приладами: Не торкайтеся скляних поверхонь оптичних приладів руками (на руках завжди є жир).

3.6. Обережно поводьтеся з лінзами і лампочкою, щоб не розбити їх.

3.7. Будьте обережні з скляними пластинками, щоб не поранити руки. Користуйтеся скляними пластинками з зашліфованими краями.

3.8. Обережно поводьтеся з гострими предметами (шпильками, голками).

 

IV. Після закінчення роботи

4.1. Приберіть своє робоче місце.

4.2. Складіть обладнання так, як воно було складено до початку роботи.

 

V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях

5.1. Загорання в кабінеті (лабораторії) фізики у випадку пожежі необ­хідно відразу ліквідувати. Для цього необхідно:

- повідомити пожежну охорону;

- повідомити чергового адміністратора;

- вжити заходів щодо евакуації людей, з приміщення;

- вимкнути електромережу;

- розпочати тушіння засобами пожежогасіння;

- організувати евакуацію майна.

5.2. При ураженні електричним струмом необхідно як можна швидше звільнити потер­пілого від дії струму:

- вимкнувши струм (вимикачем, магнітним пускачем, рубильником, висмикнувши вилки з штепсельної розетки),

- відвівши проводи від потерпілого сухою палицею, скляною трубкою або іншим предметом з матеріалу, що не проводить струму;

- відтягнувши потерпілого від струмопровідної частини за сухий одяг.

5.3. Якщо вимкнути установку доволі швидко неможливо, необхідно прийняти інші захо­ди по звільненню потерпілого від струму. Надаючий допомогу не повинен дотор­куватись до відкритих ділянок тіла потерпілого і повинен пильнувати за тим, щоб са­мому не вступити в контакт з струмопровідною частиною.

5.4. Якщо після вивільнення від дії струму потерпілий перебуває в непритомному стані, досить забезпечити йому доступ свіжого повітря і дати понюхати нашатирний спирт. При електричному ударі слід негайно зробити штучне дихання.

5.5. У разі виникнення нещасного випадку ( отруєння, хімічного  чи  термічного опіку, травми осколками скла, шпилькою чи голкою, тощо) треба надати першу медичну допомогу згідно інструкції, і у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу.

 

Розроблено:

учителем фізики

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

 

Погоджено:

відповідальний за організацію роботи з питань охорони праці

___________________________________________________

(підпис)   (прізвище, ініціали)

Коментарі